lunes, 30 de noviembre de 2009

Competències comunicatives

La competència comunicativa és la capacitat que abraça tant el coneixement d'una llengua com l'habilitat per utilitzar-la (per exemple saber que s'ha de dir o què és correcte en cada context ).





Components de la competència comunicativa

Els components de la competència comunicativa són:

1. Competència Lingüística/Gramatical: domini del codi (a nivell fonològic, morfològic, lèxic, sintàctic i semàntic)

2. Competència Sociolingüística: regles socioculturals d'ús: la situació, objectiu, convencions de la interacció.

3. Competència Discursiva: produir i interpretar un text de qualsevol gènere (descripció, narració...) amb coherència i cohesió.

4. Competència Estratègica: estratègies de comunicació verbal i no verbal per millorar o compensar l'eficàcia de la comunicació a causa d'alguna mancança d'algun altre punt competent.



També s'inclouen factors com el context comunicatiu de cada comunitat, tenint en compte les formes socials, culturals i ideològiques.


Utilitzar una llengua no és només el fet de fer-la servir, sinó que sinó que implica adquirir tota una sèrie d'habilitats que orienten sobre com usar aquest codi en les diferents ocasions de comunicació que es produexen en l'entorn de qui el parlen.



No hay comentarios:

Publicar un comentario