lunes, 23 de noviembre de 2009

El debat

Avui, dia 23 de novembre hem vist a classe els dos primers debats:

Un tractava sobre si era pertinent l'integració dels infants amb discapacitats a l'aula i l'altre tractava sobre si l'educació obligatòria s'ha d'allargar fins als divuit anys.

Tot i les meves idees sobre aquests temes penso que els quatre equips (dos oposats entre ells de cada tema), han sabut defensar la seva posició: aportant dades, fent preguntes...




Per fer un debat s'ha de tenir en compte alguns aspectes organitzatius:

1. Els debats es faràn amb grups de 8/10 persones que formaràn dos equips (de 4/5 persones). Com a mínim tindràn el paper principal d'oradors (els altres seràn investigadors i tindràn dret a fer preguntes a l'altre equip).

2. Cada grup ha de nominar un "capità" que és qui coordinarà la planificació del treball.

3. Cada equip disposarà de tres minuts d'intervenció en cadascuna de les quatre parts del debat (12 minuts per equip). Cal ser molt estrictes amb el control del temps, i portar el debat molt ben preparat per tal d'aprofitar-lo al màxim.


També per fer un debat s'ha de tenir en compte aspectes formals:

Des de qui és la persona més indicada per estar fent una funció, per exemple: per ser orador ha de ser una persona amb facilitat de comunicació, amb força espontaïnetat, amb carisme... Per ser investigador ha de ser pacient, ordenat, amb capacitat de síntesi...

Abans de preparar el discurs s'ha de fer un gran treball d'investigació tant quantitatiu com qualitatiu aconseguint una informació veraç, de rellevància, interessant...

Després partint d'aquesta base ja es pot començar a fer un esborrany del futur debat, ordenant les idees, començant a redactar.

Al blink hi ha un document penjat titulat Manual de la lliga de debat universitari en allà es pot trobar un munt de concells per preparar i dur a terme un bon debat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario