A classe se'ns va presentar el model de Linda Flowers i John R. Hayes, aquest model descriu detalladament les diverses operacions intel·lectuals que realitza un autor per poder escriure un text. Segons aquest, l'acte de l'escriptura està compost de:
1. La situació de comunicativa: conté tots els elements externs a l'escriptor, com el problema retòric, que és allò que empeny a escriure al escriptor, i el text que és la "solució" que aquest hi dóna. El text, es a dir la solució, es motivat per: el tema, l'audiència i els propòsits.
2. La memòria a llarg termini: Inclou tots els coneixaments que l'autor té registrats i enmagatzemats en el cervell sobre: contingut temàtic, l'audiència, les diferents estructures textuals...
Em de tenir present com a futurs mestres que com més petits siguin els alumnes, més escassos seràn els coneixaments que tenen enmagatzematsa la memòria.
Em de tenir present com a futurs mestres que com més petits siguin els alumnes, més escassos seràn els coneixaments que tenen enmagatzematsa la memòria.
3. Tres processos bàsics:
- planejar: l'escriptor elabora una representació mental del que vol escriure i de com vol fer-ho
- redactar: l'escriptor transforma les idees generades en un discurs, en aquest procès es posen en funcionament gran quantitat de coneixaments: organitzar mentalment el text, components de cohesió textual...
- revisar: l'autor rellegeix el text (total o parcialment) i refà allò que considera que s'ha de millorar.
4.Un mecanisme de control que s'encarrega de regular-los i decidir en quin moment ha d'actuar un o altre.
No hay comentarios:
Publicar un comentario