lunes, 16 de noviembre de 2009

El llengutge audiovisual, tots som audiència


Durant la classe d'avui hem analitzat una tipologia de comunicació: la comunicació audiovisual. Primerament hem escoltat una conferència de Guillermo Orozco (catedràtic en comunicació audiovisual), després hem analitzat un anunci de les Galeries per intentar "llegir entre línies" i observar diversos fets que potser se'ns haurien escapat si no fos per la xerrada d'Orozco.
En una entrada he intentat analitzar el llenguatge audiovisual: anunci del Altea xl)


En l'actualitat TOTS, degut a la societat en la que vivim, som audiencia però, que siguem audiència no significa que "siguem experts" "que siguem una bona audiència", igual que a llegir o escriure, igual que amb internet, també s'ha d'aprendre a ser una bona audiència, amb criteri.

Tot i que sembli que l'imatge és l'idioma més universal, que sembli que tothom està capacitat per entendre una imatge.. No ho veiem tot!

Com audiència només veiem la realitat que el càmera o director vol que veiem, m'explicarè: un tipus de pla amb la càmera com és el picat ens pot fer semblar de manera inconscient una persona més gran, més important...

Hem de ser crítics i recordar que el què veiem no és la realitat sinó una representació d'aquesta.

Escola, família i mitjans de comunicació:

La relació dels nens amb les pantalles (orinadors, televisió...) ha d'estar mediada per adults, tant pels pares com per l'escola ja que si no actuem, els infants també seràn educats per les pantalles, ja que els mitjans de comunicació tenen una gran influència educativa (sigui per bo o per dolent i tot i que no la vulguin tenir).

L'escola ha de tenir molt present com incideix tot això en els nens, i amb quina finalitat el nen s'ha d'introduir en aquest camp, acompanyar-lo i ajudar-lo a adquirir criteri.
També l'escola es pot nutrir del gran potencial didàctic que tenen els mitjans de comunicació, actualment una imatge està infravalorada i es presenta com a complement d'una paraula escrita, l'escola ha d'agafar conciència del gran valor educatiu de l'imatge.



No hay comentarios:

Publicar un comentario