jueves, 24 de diciembre de 2009

El nostre debat: s'han de canviar les vacances a l'escola?



El passat dilluns 21 de desembre el nostre grup format per: Marta Rodriguez , Cristina Bardia, Roc Molina, Elisabet Barral, Albert Valbuena, Roderic Picó, Gerard Garcia, Clara Antonio i Mireia Casanovas vam realitzar l'últim debat del curs. El nostre debat tractava el tema del possible canvi en les vacances dels escolars.

Els principals arguments a favor del canvi en l'estructura de les vacances van ser:

  • Massa aglutinació de vacances a l'estiu
  • L'estadística on es reporta que el segon trimestre, pel fet de ser massa llarg, hi ha més conflictes a les aules.
  • Comparativa amb països europeus amb millors resultats als informes PISA (i que tenen les vacances repartides).
  • Hem d'educar-los a l'escola per la vida, i a la vida no hi haurà mai 3 mesos de vacances.
  • Amb una setmana al Febrer podem deixar un petit descans a als alumnes en un segon trimestre tan excesivament llarg.
Els principals arguments en contra del canvi en l'estructura de les vacances fòren:

  • Les famílies no tenen disponiblitat per poder fer-se càrrec dels infants aquella setmana.
  • Possible dispersió dels alumnes: que perdin el fil...
  • Despeses que comporta que els infants no vagin a l'escola durant aquella setmana: cangurs, casals...
  • És millor tenir vacances a l'estiu, ja que poden aprofitar millor els dies...

Vam intentar seguir al màxim tant els aspectes organitzatius i formals del Manual de la lliga de debat universitari (en la entrada "El debat" faig referència als aspectes més importants d'aquest): ens vam organitzar per capitans, argumentadors i investigadors; vam buscar un munt d'informació...


Reflexió:

Aquesta era la primera vegada que feia un debat seriós; amb el temps,el torn de paraula tan pautat; amb "públic"...
Penso que és una bona pràctica per diverses raons: primerament perquè a mi en concret m'ha fet buscar arguments per una cosa la qual estic en contra, també m'ha servit per practicar la parla davant d'un públic nombrós, m'ha servit també per submergir-me en un tema d'actualitat educativa per complert...

Tot i que estic contenta dels aveços que he fet a l'hora de parlar en públic (que lluny que queda el "Qui ets tú?" ara!) encara hi ha coses que haig de millorar; el control del temps mentre parlo se'm fa bastant complicat (o hem quedo curta, o m'allargo massa), i això sobretot, ha posat per mi un pèl de complicació tant en el debat com en el Territori.

També m'ha semblat molt interessant poder assistir a tots els debats, ja que m'han donat diferents punts de vista, molts que ni m'havia plantejat, sobre diversos temes d'educació.

Per últim l'unic que no m'acaba d'agradar dels debats és que mai s'arriba a cap conclusió en ferm; els dos grups han de defensar fins les últimes el seu argument, tot i que els hagi fet recapacitar l'argument contrari.

No hay comentarios:

Publicar un comentario